Google is constant bezig met het aanpassen van het algoritme en eens in de zoveel tijd komen ze dan ook met een grote update. Het aanpassen van het algoritme zorgt ervoor dat de zoekmachine nieuwe eisen stelt aan een goede SEO invulling van uw website. Deze updates van Google, zoals de Panda en Penguin updates vielen heel erg op en dat is bij de Hummingbird update anders. De Hummingbird update maakt Google nog slimmer en, hoe gek het ook klinkt voor een zoekmachine, menselijker.
Betere zoekresultaten.
Met de Hummingbird update van Google zorgt de zoekmachine ervoor dat de zoeker een menselijke touch ervaart. Zoek je bijvoorbeeld op het zoekwoord 'bakker', dan zal Google automatisch een bakker in de buurt zoeken. Voorheen was dit anders, de bakker met de beste geoptimaliseerde website stond dan bovenaan. Dit is nog steeds het geval alleen zal Google een kop tonen met bakkers bij u in de buurt.
De Hummingbird Update zorgt er eigenlijk voor dat de zoekmachine van Google verbanden legt tussen uw interesses en zoekvraag. Google probeert op deze manier de zoekresultaten persoonlijker te maken en nog meer in te spelen op de vraag en behoeften van de zoeker.
Website optimaliseren na de Hummingbird Update.
Het optimaliseren van uw website brengt door de update nieuwe uitdagingen met zich mee. Het is nu zaak de website te optimaliseren aan de hand van de update. Houdt er dus rekening mee dat Google meer waarde hecht aan de vraag van de klant en niet zomaar zoekwoorden in het algemeen. Zorg ervoor dat content die niet relevant is voor uw website dan ook niet getoond wordt en dat deze vervangen wordt voor waardevolle content. Google hecht meer waarde aan locatie, beroepskeuze en afbeeldingen.
Na de Hummingbird update is het noodzakelijk dat de website op locatie gaat optimaliseren, bijvoorbeeld door een Google Maps locatievinder toe te voegen. Ook zijn afbeeldingen met unieke omschrijvingen van grote waarde en dient de website specifieker geoptimaliseerd te worden op een specifieke doelgroep. Content kan dus op meerdere manieren toegevoegd worden en dient nog specifieker geplaatst te worden.
Backlinks
Voor het plaatsen van backlinks is er ook het een en ander veranderd. Google vond het al niet prettig als er veel waardeloze links naar een website leidde, nu zal Google er nog strenger op letten. Google hecht meer waarde aan de omschrijving van de backlink, ga dus niet zomaar alle startpagina's af met het plaatsen van uw link, dit werkt averechts en zal uw website geen goed doen. Zorg voor waardevolle backlinks met goede omschrijvingen, deze zal Google wel waarderen. Linkbuilding kan de waarde van uw website vergroten maar alleen met goede links.
Reactie schrijven