Online marketing trends in 2018

Online marketing is de laatste jaren in een rap tempo ontwikkeld tot één van de meest rendabele manieren van reclame maken voor bedrijven. Ieder jaar zien we weer veel verschuivingen als het gaat om online marketing. Hier kan je als bedrijf van profiteren door in te spelen op de laatste online marketingtrends. Blijf jij de concurrentie voor door een goede online positie dankzij een up-to-date online marketingcampagne? Blijf dan op de hoogte van de laatste trends op het gebied van online marketing. Wat zijn de online marketingtrends van 2018? We leggen het je uit!

Personaliseer je campagne

In 2018 zien we dat er één specifieke trend boven alle andere veranderingen uitsteekt. Het gaat hier namelijk om personalisatie. Men wordt tegenwoordig overspoeld door content op social media welke enkel op het grote publiek gericht is. Er ontstaat hierdoor een blinde vlek bij de consumenten welke de content niet meer zal waarderen. Maar hoe kan je er nou voor zorgen dat je doelgroep wel geprikkeld wordt door je boodschap? 


Door de content die je aan je doelgroep wil tonen te personaliseren zal een ander effect ontstaan. Gepersonaliseerd campagnes op social media waarbij de content toegespitst is aan een specifieke doelgroep zal het doorklikpercentage aanzienlijk verhogen. Uiteindelijk zal dit ook resulteren in een verhoogde conversieratio. Een persoonlijke twist aan je traditionele vorm van adverteren kan al een groot verschil maken om je bezoeker te prikkelen. Gebruik hiervoor alle mogelijke data 


Video

 

Een andere vorm van content is video. Het gebruik van video's wordt steeds belangrijker voor de rankings en vindbaarheid van een website. Een video is rijke content die door een zoekmachine als meerwaarde wordt gezien. De opmars van video en livestreaming is de snelst groeiende advertentievorm. In 2018 zal video ook dé mainstream marketingtool worden. Content waarin een video is meegenomen zal sterker gewaardeerd worden in vergelijking met enkel tekstuele content. 


Locatie gericht adverteren

Zoekmachines leggen op organisch niveau steeds meer nadruk op de locatie van de bezoeker. Zo zal Google steeds meer lokale resultaten gaan vertonen in haar zoekresultaten. Ook zien we een trend in de advertenties waar de CTR hoger ligt bij een lokale zoekopdracht. Om specifiek in te kunnen spelen op de lokale doelgroep is het belangrijk om de advertenties en on-page content te richten op de lokale doelgroep.