Content kan bestaan uit allerlei verschillende soorten inhoud van een website. Zo is een stuk tekst, een afbeelding of een video een voorbeeld van content. Content is eigenlijk een verzamelwoord voor de inhoud wat er op een website staat. Al deze inhoud zal door Google worden meegenomen binnen het optimalisatieproces en daarom is het enorm belangrijk dat deze inhoud van kwalitatieve waarde is.
Bij het optimaliseren van je website is het noodzakelijk dat je de content meer waarde meegeeft. Dat kan door middel van interne links toe te voegen aan de zoekwoorden binnen een tekst, een afbeelding een onderschrift en/of link meegeven en een video plaatsen met onderschrijf en/of link. Bij het toevoegen van content is het noodzakelijk dat je eerst gaat bepalen welke zoektermen er relevant zijn voor uw website. Deze zoektermen hebben allemaal te maken met het product dat u verkoopt of de diensten die u levert.
Het algoritme van Google wordt regelmatig ververst om deze content meer of minder waarde mee te geven. Google vind jouw website erg interessant wanneer jouw weblink op andere websites voorkomt. Deze vorm van linkbuilding geeft je content meer waarde doordat deze ook op websites van buitenaf naar jouw website linken. Hoe relevanter de website waarop deze link is geplaatst des te meer waarde de link mee zal geven. Bij linkbuilding gaat het niet meer om de kwantiteit van het aantal links maar de kwaliteit van het aantal links.
Blogs zijn een goede vorm van content waarbij de bezoeker zelf een reactie kan plaatsen. Je informeert een bezoeker via een blogartikel over een product, dienst of aanbieding en gebruikt daarin relevante zoektermen. Deze zoektermen kan je dan weer linken naar een categorie, product of dienst en zo die bestemmingspagina meer waarde meegeven. De bezoeker die een reactie plaatst geeft je pagina extra content waar je zelf niets voor hebt gedaan. Ook kun je blogartikelen plaatsen op andere platforms en deze terug laten linken naar je website. Let wel op, ook hierbij is de kwaliteit doorslaggevend.
Met de juiste on-page content waarbij de interne linkstructuur goed is kan je website al snel meer waarde krijgen van Google. Door goede off-page content terug te laten linken naar je website zal je website nog meer waarde meegeven. De ideale combinatie vinden hierin is onze business. Hoe beter je on-page en off-page content gecombineerd is, des te hoger zal je website scoren in de zoekmachine van Google!
Succes met het optimaliseren van je website! Klik hier voor meer SEO-tips.
Reactie schrijven